- Objavljeno: 06.03.2019.
Motocikli i mopedi izlaze na prometnice - OPREZ!
Život je samo jedan, možete ga ili živjeti ili olako baciti na cestu!
Lijepo vrijeme tijekom proteklog vikenda izmamilo je na prometnice ljubitelje vožnje motocikala i mopeda. Užitak je upravljati ovim vozilima, ali dragi vozači, vodite li brigu o sigurnosnom aspektu vožnje i čuvate li druge sudionike u prometu?Prošle 2018. godine na hrvatskim je prometnicama smrtno stradalo 59 vozača/putnika motociklima i mopedima, dok ih je 1.970 lakše ili teže ozlijeđeno.
Na području Policijske uprave brodsko-posavske evidentirano je 37 prometnih nesreća u kojima su sudjelovali vozači motocikala i mopeda, a u tim prometnim nesrećama ozlijeđena je 31 osoba, dok smrtno stradalih osoba nije bilo. Vozači i putnici tih vozila često su žrtve drugih nesavjesnih vozača ostalih motornih vozila, koji grubim kršenjem prometnih propisa ugrožavaju sigurnost svih sudionika u prometu. Dragi motociklisti i mopedisti, 59 smrtno stradalih osoba, je 59 života kojih se trebate prisjetiti prilikom svakog uključivanja u promet. Budite savjesni i odgovorni sudionici u prometu te brinite o sigurnosti drugih.
Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:
-kreću se neprilagođenom i nedopuštenom brzinom,
-ne nose zaštitne kacige,
-kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
-precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,
-obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera
-provlače se između zaustavljenih kolona vozila
-voze sa neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike
-upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,
-upravljaju prije stjecanja prava,
-uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 50 km/h.
Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motoriste:
-oduzimaju im prednost prolaska,
-prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala,
-skretanje ili prestrojavanje obavljaju neoprezno i bez pokazivača smjera
-prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja
Savjeti i preporuke za vozače mopeda i motocikala:
-prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
-uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
-zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
-provjeriti tlak u gumama,
-upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
-ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga,
-poštivati dopuštena ograničenja brzine,
-prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
-prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
-izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
-prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
-ne voziti slalom između vozila,
-kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati i ne dokazivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla,
-predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
-voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
-voziti sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
-poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.