Nova kampanja podizanja svijesti usredotočena je na elektroničke trgovce uoči nadolazećeg Cyber vikenda
Najveća maloprodajna sezona u godini je pred vratima, a za sudjelovanje ne morate napustiti udobnost svog doma, a ne moraju ni kriminalci.
Jednostavni dizajn web stranica, povećani promet na društvenim mrežama i praktičnost učinili su internetsku kupnju i prodaju proizvoda nositeljem moderne trgovine. Pandemija COVID-19 još je više potaknula potrošače da se okrenu kupovini putem interneta. Za tvrtke ovaj trend predstavlja značajne mogućnosti, ali i izazove. Veća prodaja i promet znače i veći prihod. Ali to također znači i veći broj prijevara, jer kriminalci imaju još više mogućnosti za krađu kako od potrošača tako i od trgovaca. Pa kako se pripremiti i zaštititi u maloprodaji ?
#SellSafe kampanja podizanja svijesti
Kroz kampanju podizanja svijesti koja je pokrenuta danas, policije odnosno redarstvene vlasti 16 zemalja, uključujući i Hrvatsku, surađuju s EUROPOL-ovim Centrom za kibernetički kriminalitet i
Vijećem za rizike trgovaca kako bi podijelili praktične savjete o tome kako nadmudriti kriminalce koji pokušavaju zloupotrijebiti praksu i doživljaj internetske kupovine.
Ova se kampanja provodi u okviru akcije e-Commerce 2020 (eComm 2020) koju vode EUROPOL i Austrijski ured kriminalističke policije (Bundeskriminalamt).
Ovogodišnja kampanja posebno je usmjerena na elektroničke trgovce, pomažući im u boljem prepoznavanju prijevara na njihovim platformama i osnažujući ih da poduzmu korake kako bi zaštitili svoje poslovanje i kupce od napada.
Prijetnja koju predstavljaju ti kriminalci vrlo je stvarna: uoči ove kampanje brojne su zemlje provodile operativne akcije koje su rezultirale uhićenjem 22 takva e-prevaranata samo u listopadu 2020.
Edvardas Šileris, voditelj EUROPOL-ovog centra za cyber kriminalitet (EC3), rekao je: „Vrhunac sezone za cyber kriminalce i prevarante je pred vratima (Božić). Često će tvrtke shvatiti da su provele lažne transakcije tek tjednima ili čak mjesecima kasnije. Zbog toga je prijevara s elektroničkom trgovinom toliko opasna – jer dok sve uključene strane prepoznaju prijevaru, može biti prekasno pronaći počinitelja. Zato je prevencija najbolje rješenje. EUROPOL surađuje sa svojim partnerima iz policije i privatnog sektora u akciji eComm 2020 kako bi zaštitio tvrtke i kupce od takvih napada."
Bernhard Schafrath, detektiv austrijske kriminalističke policije, navodi: „Godinama su veliki trgovački centri poduzimali sveobuhvatne mjere kako bi zaštitili svoje poslovanje od krađa, provala i slično. U 21. stoljeću internetske tvrtke moraju poduzeti slične mjere kako bi se zaštitile od prijetnji kao što su prijevare, krađe identiteta i „
paket mazge“. Kampanja podizanja svijesti koja se danas pokreće temelji se na iskustvu brojnih provedenih istraga prijevara različitih vrsta, a cilj joj je pomoći trgovcima da bolje prepoznaju i riješe sigurnosne praznine na svojim platformama “.
Kako zaštititi svoje elektroničko poslovanje/trgovinu?
Preusmjeravanje vašeg poslovanja u svijet elektroničke trgovine velik je korak. Postoji niz jednostavnih mjera koje možete poduzeti za sigurniju prodaju.
EUROPOL-ov centar za kibernetički kriminalitet za početak je sastavio nekoliko uputa:
•
Upoznajte svoj proizvod: neki su proizvodi rizičniji za prodaju od drugih. Primjerice, prodaja sitnih predmeta koji se lako mogu preprodati i za koje već postoji potražnja rizičnija je od osobno dizajniranih predmeta.
•
Upoznajte svog kupca: ako prihvaćate plaćanja karticama i kupcima šaljete vrijednu robu, htjeli biste znati kome šaljete predmete, zar ne?
•
Uspostavite sigurne načine plaćanja: banka putem koje obavljate transakcije karticama može vas savjetovati. Odabir sigurnog načina plaćanja ograničit će rizik od prijevare.
•
Koristite pouzdanu uslugu dostave: odaberite način dostave gdje možete biti sigurni u profesionalno rukovanje vašom robom i rješavanje mogućih sporova zbog neisporuke.
Više savjeta o tome kako se zaštititi e-prevaranata potražite
OVDJE.
Opći savjeti o sigurnoj online kupnji dostupni su
OVDJE.
eComm 2020 je akcija pokrenuta u okviru jednog od prioriteta EMPACT-a (European multidisciplinary platform against criminal threats) „Suzbijanje kartičnih prijevara“, a koju vode EUROPOL i Austrija. Ona je nastavak rada radne skupine za elektroničku trgovinu, javno-privatnog partnerstva uspostavljenog 2014. s ključnim dionicima, uključujući Vijeće za rizike trgovaca (MRC-Merchant Risk Council) koje je mreža od 535 elektroničkih trgovaca širom svijeta.
U ovogodišnjoj kampanji eComm2020 kojoj je cilj sigurnija internetska kupnja sudjeluje 16 zemalja: Austrija, Kolumbija, Hrvatska, Češka, Njemačka, Grčka, Mađarska, Irska, Italija, Malta, Sjeverna Makedonija, Poljska, Portugal, Rumunjska, Španjolska, Sjedinjene Američke Države.
Stranica