Mopedisti i motociklisti - oprez u prometu

Tijekom vikenda (u subotu, oko 19.30 sati) u prometu su smrtno stradala dva vozača motocikala, dok je putnica na motociklu teško ozlijeđena. Pored pješaka i biciklista, motociklisti i mopedisti su najosjetljivija kategorija sudionika u prometu. 
Policija apelira na vozače mopeda i motocikala na pridržavanje zakonskih propisa u cilju njihove osobne sigurnosti i sigurnosti drugih sudionika. Također podsjeća na najčešće pogreške vozača motocikala i mopeda, te vozača automobila u odnosu na tu skupinu vozača. 
Korisni savjeti i preporuke za vozače mopeda i motocikala.
Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:
• kreću se neprilagođenom i nedopuštenom brzinom,

Foto:

Tijekom vikenda (u subotu, oko 19.30 sati) u prometu su smrtno stradala dva vozača motocikala, dok je putnica na motociklu teško ozlijeđena. Pored pješaka i biciklista, motociklisti i mopedisti su najosjetljivija kategorija sudionika u prometu.

Policija apelira na vozače mopeda i motocikala na pridržavanje zakonskih propisa u cilju njihove osobne sigurnosti i sigurnosti drugih sudionika. Također podsjeća na najčešće pogreške vozača motocikala i mopeda, te vozača automobila u odnosu na tu skupinu vozača.

Korisni savjeti i preporuke za vozače mopeda i motocikala.

Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:

  • kreću se neprilagođenom i nedopuštenom brzinom,
  • ne nose zaštitne kacige,
  • kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
  • precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,
  • obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera,
  • voze sa ugašenim svjetlima tijekom dana čime su uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike,
  • upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,
  • upravljaju prije stjecanja prava,
  • uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 50 km/h.  

Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motocikliste i motoriste:

  • oduzimaju im prednost prolaska,
  • prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala,
  • prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja.

 

Savjeti i preporuke  za vozače mopeda i motocikala:

  • prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
  • uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu  (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
  • provjeriti tlak u gumama,
  • upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
  • ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga,
  • poštivati dopuštena ograničenja brzine,
  • prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
  • prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
  • izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
  • ne voziti slalom između vozila,
  • kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati i ne dokazivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla,
  • predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
  • voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
  • voziti sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
  • poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu


Stranica